Larry Shepard
234 sidor 21x28 cm.
519 s/v bilder!
Boken inleds med en inblick i bakgrunden till varför Hemi-maskinen anses som en av de bästa i motorhistorien. Mycket av utvecklingen av eftermarknadsdelar grundlades i de framgångsrika tävlingsåren 1964 och 1965.
Här ges produktionshistorik, koda ut ursprunget på maskinen med hjälp av VIN-koder, tillverkningssiffror 1964-1971 modell för modell och år för år etc.
Det praktiska arbetet går igenom följande faser:
- Demontering, identifiering och utbytbarhet av delar
- Renovering av blocket
- Renovering av toppen
- Kamaxlar och ventiler
- Insug och förgasare
- Tändsystem
- Oljesystem
- Sammansättning av motorn
- Inmontering och installation av motorn
Boken avslutas med prestandatillbehör och uppgraderingar av olika slag samt diskussioner kring chassiförbättringar.
234 sidor 21x28 cm.
519 s/v bilder!
Boken inleds med en inblick i bakgrunden till varför Hemi-maskinen anses som en av de bästa i motorhistorien. Mycket av utvecklingen av eftermarknadsdelar grundlades i de framgångsrika tävlingsåren 1964 och 1965.
Här ges produktionshistorik, koda ut ursprunget på maskinen med hjälp av VIN-koder, tillverkningssiffror 1964-1971 modell för modell och år för år etc.
Det praktiska arbetet går igenom följande faser:
- Demontering, identifiering och utbytbarhet av delar
- Renovering av blocket
- Renovering av toppen
- Kamaxlar och ventiler
- Insug och förgasare
- Tändsystem
- Oljesystem
- Sammansättning av motorn
- Inmontering och installation av motorn
Boken avslutas med prestandatillbehör och uppgraderingar av olika slag samt diskussioner kring chassiförbättringar.